?

Log in

No account? Create an account
R/T Too... Care
Posted on Sunday 28 January 2007 at 1:58 pm

Money!


Tags:
I got my check from the state! Yay for $1,000. Unfortunately, there are no branches of my bank around here so depositing it means mailing it to my mom and having her do it.

That gives me time to decide what to do with it. Getting the lego pieces I need to replace the few I couldn't recover in my dumpster diving is pretty high on the list... My sister would probably vote for me giving her the money I owe her... Other than that, I've got no clue.

I might should get a new book bag.

Since I'm going off my mom's insurance at my birthday in March and have a chronic disorder that requires constant care and makes having no insurance not an option, I should probably save some of it until I'm certain I can fit paying for the school's insurance into my budget.

But I really want to make at least one splurge purchase. It doesn't have to be big. Just something fun. Any suggestions?
excited
Feeling: excited
Listening: Country Boy/Country Club Girl - Ray Stevens

Comments:

Bratanimus
bratanimus at 7:27 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
I agree about saving some for insurance. That will buy you peace of mind, for sure.

Re: how to spend the rest, I'm always terrible at these things. I always tell myself I'm going to make a list of things that I find myself saying over and over, like, "Gah, I really need to get a decent watch. Mine's turning colors on me." Or "Man, I really want the new Thom Yorke album." But when the time comes I can never remember what I've said.

"I might should get a new book bag."

I'm giggling because that's how I (being from North Carolina) actually construct a sentence sometimes (i.e., "might should" or "might could"). My husband pokes fun at me for it. :D
Rachael
bratty_jedi at 7:33 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
I'm the same way about remembering things I want/need. I'm sure there are specific books/movies/CDs I've wanted to buy, but at the moment I'm drawing a blank. There are a couple of T-shirts I've been eyeing... but I've got so many t-shirts already. Legos are always a possibility. I really just don't know.

"I might should get a new book bag."

I'm giggling because that's how I (being from North Carolina) actually construct a sentence sometimes (i.e., "might should" or "might could"). My husband pokes fun at me for it. :D


Uh... I've been living in the South too long? I didn't even realize I'd done that. LOL. Go me.
Bratanimus
bratanimus at 7:43 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
Hee hee! It's a slow and insidious overtaking of proper English grammar. You'll get used to it. Besides, it's cute. (At least I hope it is!) ;)
Jordan
kileaiya at 10:01 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
"I might should get a new book bag."

I'm giggling because that's how I (being from North Carolina) actually construct a sentence sometimes (i.e., "might should" or "might could"). My husband pokes fun at me for it. :D


Do you say "used to wouldn't/couldn't"? Hee. Yay for southern grammar.

Rachael
bratty_jedi at 10:07 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
I'm not aware of saying "used to wouldn't" but I suppose I might and just never noticed. As long as you don't say "all y'all" unless there is an actual reason for the second all, I don't care.
Jordan
kileaiya at 10:53 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
I don't think I am guilty of using "all y'all" without a reason for the second all, in fact I don't actually say y'all that much. Hee.

"Used to wouldn't" is a frequently used phrase in my household. Last night I was telling my aunt over the phone that "I used to wouldn't eat broccoli, but it's one of my favourite vegetables now."
Rachael
bratty_jedi at 11:36 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
I know too many people in TX that say "all y'all." The only time it is legitimate is if you're saying something like "I need some of y'all to do this while the rest do this and then I'll need all y'all to do this other thing." There is serves a function, namely distinguishing between some of y'all and all y'all. But just all y'all? It's redundant. And yes, the biggest problem with all y'all is redundancy, not any other violation of the laws of English grammar.
Bratanimus
bratanimus at 10:14 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
Yeah, woman! I sometimes have said "used to couldn't." And I always blush right after. ;)
Jordan
kileaiya at 10:55 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
It gets ingrained in your brain, and then you find yourself saying things like that at times you really wish you hadn't.
Jordan
kileaiya at 9:56 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
I vote for getting an Artoo-Potatoo off of ebay. :P Heehee.
Rachael
bratty_jedi at 9:57 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
Oh yeah. I wonder if I can find a combo on him and the spud trooper...
Jordan
kileaiya at 10:56 pm on 28 January 2007 (UTC) (Link)
I think it'd be funny to get a few Spud Troopers and have a little army.
You gotta be crazy to be sane.
an_fhanai at 1:15 am on 29 January 2007 (UTC) (Link)
Woohooo!! You got it! Lord, how long has it taken to clear all of that up? Do you have any big reference book or series that you've been wanting to get but put off because it was too much?

My usual splurge purchases involve music...feel like having some recommendations? What kind of music do you like?
Rachael
bratty_jedi at 2:57 am on 29 January 2007 (UTC) (Link)
I guess it's been about 5 months. Mid-August to mid-January.

The big problem with buying any books or movies now is I won't have time to read/watch them until April or May. As to music, it is slightly more likely that I will be able to listen to new CDs/song downloads. My taste are fairly open. I listen to most anything except rap. My default, though is Oldies pop ('50s, 60s, and early 70s) and soft rock/pop rock. My fav. musician is this guy named Ray Stevens. Most people have never heard of him. He does comedy. My Crazy userpic is actually the name of one of his songs, one I frequently joke should be my theme song.
You gotta be crazy to be sane.
an_fhanai at 3:11 am on 29 January 2007 (UTC) (Link)
So you like softer stuff? I wonder if you would like The Innocence Mission - they fall somewhere between rock and folk, very sweet, contemplative songs, kind of bittersweet. I highly recommend their album "Glow".

If you like a cool variety of songs, the Elizabethtown soundtracks are good.

Anything by Dido would be a good bet, if you like softer pop rock.

Hmmm...do you like folk?
Rachael
bratty_jedi at 4:17 am on 29 January 2007 (UTC) (Link)
I like folk.

I have a friend at school who is a huge bluegrass fan. I like bluegrass, especially the sound of a... I might have this wrong but I think it's called three-finger-style for playing banjo or some such. Whatever that faster style is that Scruggs started.


   Leave a New Comment
Previous Entry  Next Entry